NACKVISION COM

Tuesday 12 March 2013

BERKORBAN APA SAJA ASALKAN RAKYAT HIDUP SELESA


SUNGAI SIPUT : Ahli Parlimen Sungai Siput YB Dr. Jeyakumar diiringi Ir. Hj. Mazlan Othman (Calun Pakatan Rakyat DUN Lintang) mengadakan siri lawatan mengejut ke rumah keluarga India di Kampung Belakang Sekolah Shing Chung dekat sini untuk meninjau dengan lebih dekat keadaan kehidupan rakyat dikawasan berkenaan.

Semasa lawatan kesebuah rumah keluarga India dikawasan berkenaan,didapai salah sebuah rumah terlalu dhaif dimana atapnya  reput dan bocor. Menurut keluarga berkenaan, mereka tidak mampu untuk menganti atap kerana kos yang terlalu tinggi sedangkan pendapatan mereka tidak seberapa. Pada masa yang sama beliau juga perlu menanggung perbelanjaan tiga orang anak yang masih bersekolah.

Walaupun Ahli Parlimen Sungai Siput telah dinafikan peruntukan pembangunan oleh kerajaan BN yang memerintah, namun begitu atas dasar tanggungjawab kepada rakyat, YB Dr. Jeyakumar , Ir. Hj.Ahmad Mazlan Othman dan orang persaorangan yang bermurah hati bertekad untuk menghulurkan bantuan kepada keluarga berkenaan.

Sikap perihatin yang ditunjukkan oleh pemimpin seperti ini perlu dicontohi oleh Wakil Rakyat dari UMNO/BN , berkorban apa saja untuk melihat rakyat hidup selesa tanpa mengira bangsa dan fahaman politik yang berbeza. Janganlah asyik melaungkan slogan " Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan"tetapi tidak diadaptasikan dalam bentuk tindakan.         

No comments:

Post a Comment